ח"כ לזימי: "נשפר את התכנית בוועדות, באוצר לא חשבו על הכל"

מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ לזימי: "נשפר את התכנית בוועדות, באוצר לא חשבו על הכל"

ח"כ נעמה לזימי בריאיון ל'קול חי': "נעשה הכל לשפר את התכנית הכלכלית דרך הוועדות. גם השר ליברמן מבין שאגף התקציבים לא חשב על הכל, לא חי את השטח ולא מבין את הזעקה הציבורית. החרדים לא אשמים ביוקר המחייה. אני עובדת בוועדת הכספים בשיתוף פעולה עם הנציגים החרדים"

צילום: אסף לוקסמבורג, ויקיפדיה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ נעמה לזימי (העבודה) שוחחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על ה'תוכנית הכלכלית' אותה הציגו בשבוע שעבר שר האוצר וראש הממשלה: "כמובן שבתוך הוועדות אנחנו נעשה מה שניתן כדי לשפר את המענים שכבר ניתנו, אני לא קרואת לזה תוכנית אלא מענים משלימים ואפשר בהחלט לשפר אותם", אומרת לזימי.

היא התייחסה לביקורת שנמתחה, כולל מצידה על התוכנית: "מה שאנחנו אמרנו זה שיוקר המחיה הוא מכלול של דברים שבכלל לא נגעו בהם ואני חושבת שנכון שגם חברי הכנסת מהאופוזיציה, וגם הציבור ישתפו פעולה עם התכנית שאנו רוצים לעשות".

"אני יכולה להבטיח לכם שזה ישונה בהרבה", מתחייבת לזימי. "אפילו כלכלנים אומרים שהתוכנית היא לא מלאה. זו בדיוק הנקודה, ניכר שאג התקציבים אסף כמה דברים ויצר איזה פסיפס ולא באמת חשב על הכל. זה מראה לפעמים את נקודות העיוורון של מי שבונים את התוכניות האלה ולא באמת חיים את החברה הישראלית וטוב שיש חברי כנסת שכן חיים את החברה הישראלית".

"אני אמא צעירה לשני ילדים, אני יודעת בדיוק את הקשיים של הדור שלי", מוסיפה לזימי. "אני גם ערה לאנשים שאין להם בכלל אפשרות להגיע לדרגת המס. אני הגשתי את הצעת החוק להעלאת שכר המינימום ל-40 לשעה".

לדבריה "הזעקה הציבורית בהחלט נשמעת וכבר נראה שרוצים לטפל יותר במונופולים ולהפסיק לצופף שורות עם החברות הגדולות. מה עוד? מחירי הדיור שעלו בעשור האחרון ב-250%. אנשים מדברים על הפסטה, זה חשוב – אבל בסוף דירה היא משהו בלתי נגיש למרבית האוכלוסייה".

ביחס למתקפה על החרדים על רקע המצב הכלכלי, אמר לזימי: "דעתי לא נוחה מדברי ליברמן על החרדים, קודם כל כי לא משסעים באוכלוסייה אחרת כדי לצאת טוב ודבר שני כי אין שום קשר. יוקר המחייה הוא מכלול של דברים, מונופולים, דיור שירותים חברתיים, שכר המינימום. מי שרוצה לשסות בחברה אחרת – שיבושם לו. אני לא מאמינה בזה. החברה החרדית היא הבשורה לחברה הישראלית, כלל שהיא תהיה יותר ויותר חלק בעולם העבודה הישראלי".

היא טענה כי היא משתפת פעולה לא מעט עם חברי הכנסת החרדים: "תמיד יש שיתופי פעולה, כל הסיעות החרדיות חתמו על החוק שלי להעלאת שכר המינימום".



0 תגובות